Copyrights @ To Be HurulAini 2014. Designed By Templateism.com | Templatelib.com

Wednesday, May 6, 2009

15 comments:

  1. tu la pasal...
    aku sendiri penah alami...
    time aku tgh melepak2 dgn member aku kat depan 7e, ada 1 mamat naik moto..
    rupe mcm kalut semacam je...
    kate tgh carik kawan die dtg dr mana ntah..
    kate nak call, hp mati plak..
    then die mintak pinjam hp...aku suruh kwn aku kasik pinjam hp die..
    hahaha...bijak tak aku?
    then, bile mamat tu dpt je hp, zupppp mcm pelesit trus blah..
    yg kami ni, terpinga2...

    pengajaran, tak sume benda baik yg kite wat tu btl...buat baik berpada2..huhu

    senapang’s last blog post..Tamat Sudah…….

    ReplyDelete
  2. Zaman dah tiba penghujung..manusia makin hilang sifat kemanusiaan..sedarkah kalian semua apa yg pernah diberitahu ketika zaman nabi sedikit sebanyak telah berlaku.." sesungguhnya manusia di akhir zaman lebih zalim daripada manusia dizaman jahiliah" sahabat sekalian..renungkanlah..ayat tadi itu adalah salah satu tanda kiamat kecil..sudah banyak bukti yang kita ada seperti kejadian buang bayi, rogol kanak2, dan pembunuhan di masa sekarang bukan sesuatu yang pelik..harap kepada pihak yang berkuasa termasuk mufti2 dapat merenung perkara ini dan tolong amik tindakan..jangan hanya memegang jawatan untuk nama dan bukan untuk tanggungjawab..

    shafie[dot]biz’s last blog post..Percuma Cara Meningkatkan Trafik Blog

    ReplyDelete
  3. Bila Tuhan tak ditakuti..macam-macam boleh terjadi...tiap orang tak ketahuan hala hidup nya sendiri...maka rosaklah di sana sini... ( :grin: pernah dengar sik tinie..hehe)

    Betul kata senapang....manusia suka ambik kesempatan...dulu, saya pun dah beberapa kali jadi mangsa; mangsa rompak, mangsa tipu, mangsa kawan hutang tapi tak bayar dan sebagainya...mak saya marah kalau baik sangat kat orang, katanya takut kena tipu...tapi kadang-kadang tak sampai hati nak biarkan orang...takut kalau-kalau betul-betul org tu dalam kesusahan....but my mom got a point..sebab ramai sangat manusia jahat di zaman ni...dan sukar meletakkan kepercayaan sewenangnya.. tapi, pengalaman ditipu menjadikan saya sangat berhati-hati sekarang...

    Apapun saya serahkan pada Allah...kita buat baik niat kita baik..dapat pahala (tapi berpada-pada, jangan dibodohkan).. Orang aniaya kita, dia tanggung dosa, kita dapat pahala. Fair enough.. :)

    Dunia takkan aman selagi syariat Allah tak ditegakkan...wallahua'lam...

    Suluh Hati’s last blog post..Beikan Aku Cinta...

    ReplyDelete
  4. Jgn percaya sgt ngan smua org, curiga la ngan org br kenal. tak pasal2 kena tipu. (klau sy jumpa org curiga sy trus gi tempat org ramai)

    Sy plak pena jmp org jual brg, brg apa? tali pinggang ngan kepala besi yg besar, nak tau cara dia promote brg dia? (sambil pegang tali pinggang hayun pusing2 jap) "ko nak bli ke tak? sy hentak ko ngan tali pinggang ni"
    saya apa lg, lari la cepat2 mana yg ada org leh nampak. (bahaya duduk sorg2 tmpt yg gelap)

    Laz advice, tgk org cam berkelakuan curiga, gi tmpt yg bnyk org tau tmpt yg leh org nampak kamu. jgn dekat, jgn jawab klau pertanyaan dia mencurigakan.

    Renzo’s last blog post..Autoblog on Blogspot.com

    ReplyDelete
  5. erm.... ntahla.. aku kadang2 naik muak bila baca surat khabar mesti ada berita macam nie... macam dah jadi benda wajib pulak...

    suruh belajar malas, tapi nak hidup senang
    suruh kerja tak mahu, tapi nak hidup senang..
    suruh berusaha tanak, tapi nak hidup senang..

    hey.. ntahla!
    sori.. aku sikit panas hati sebab perkara macam nie dah jadi kat aku...

    menteil’s last blog post..Kesedihan Bukan Kepedihan

    ReplyDelete
  6. besala... org mok ambek sng :)

    ReplyDelete
  7. sekarang ni manusia hilang pertimbangan
    sangat takut.. kalu suruh pilih la kan xuen takut orang lagi dr syaitan hantu or whatever..
    tapi takut kepada yang maha esa tetap tempat pertama..

    nasib baik mama kakak xda pape sgat...alhamdulilah syukur

    xuen adyla’s last blog post..Fikiranku Untuk Tatapanmu...

    ReplyDelete
  8. erm ni la dunia sekarang.. smua nak senang aje.. smua nak free aje.. smua tak pk kesusahan org lain.. smua nak suka hati dia aje... ape nak jadi dunia... mak aku penah kene ragut rantai emas depan pintu rumah, dia kat dalam je pon.. dua org india dtg kat pintu pagar then tanya direction.. mak aku bg la taw... pastu tup tup yg belakang tu tarik rantai... ades... mmg jadah tol.. kalo la aku ada masa tuh mmg aku ligan depa.. mmg kasi mati waktu tu gak... mmg jenis manusia yg takleh diberi kehidupan dunia...

    Kill-Vearn’s last blog post..Adding ‘Copy To’ and ‘Move To’ Command

    ReplyDelete
  9. bila nafsu menguasai..

    manusia sanggup lakukan apa sahaja

    Luffy’s last blog post..NOMBOR EKOR

    ReplyDelete
  10. boboiz pon tgk gak berita tv3...sedih...manusia oh manusia.....

    boboiz’s last blog post..JuRuLaTih SePakTaKrAw

    ReplyDelete
  11. hidup skang kena sentiasa berhati2...... sian tengok KETUA POLIS NEGARA.... pening pala nak settle masalah cenggini yang makin menjadi2x....

    ReplyDelete
  12. takut nye aku ngan mende2 macam ni.,.skrg ni dah macam2 kite dengo...kalu meragut tu, dah cam manyak sangat..kalau merompak plak, siang2 ari pong perompak naik umah...ikut pintu depan plak tu..aish!

    aku kalu bawak kete, aku dah x berhenti amik org dah kalu dier tahan cam mane pong, walau org tu, org tua..memang aku xleh dah nak percaya..karang buat2 baik, kite lak kene..tul tak?

    ashie023’s last blog post..klasik

    ReplyDelete
  13. sepatutnya perkara mcm ni x jadi kat m'sia
    tp apakan daya, bila x da pertimbangan
    kepentingan diri sendiri jadi keutamaan smpai snggup lakukan apa saja
    utk kepuasan diri sndiri...

    takziah kpd mereka yg terlibat

    KhairiL's’s last blog post..Hebat

    ReplyDelete
  14. Salam..

    aku selalu tertanya-tanya.. ape puncanye semua ini berlaku?? mesti ade sbb kenapa moral masyarakat kita mangkin lama mangkin merudum kan?

    huhuhu...

    Jard The Great’s last blog post..Follower ke-100

    ReplyDelete
  15. bile idup asyik pikir pasal duit tu le jadinya...dosa pahala tolak tepi

    zool’s last blog post..Blackendku sakit

    ReplyDelete